Läs våra villkor & Garantier
Våra priser anges i inklusive moms. I kassan ser du det totala priset inklusive alla avgifter, rabatter, moms och frakt. Alla våra betalningar sker genom SVEA. Vi erbjuder Faktura, Delbetalning, Banköverföring, Kortbetalning och Swish.
Vid felaktig prissättning förbehåller vi oss rätten att annullera köpet och återbetala eventuell betalning eller makulera fakturan. Detsamma gäller vid eventuellt fel i vårt saldo och vi av uppenbara skäl inte kan skicka ordern och vid eventuell slutförsäljning samt tryck-och skrivfel på hemsidan, i annonsering och utskick.
Om felaktigheter eller andra omständigheter skulle uppstå, förbehåller sig Sängfabriken rätten att ändra detta i efterhand. Sängfabriken tar ej ansvar för felaktiga uppgifter som publiceras av tredje part.
KORTBETALNING
Sängfabriken erbjuder säker kortbetalning med VISA, MasterCard i samarbete med SVEA.
BANKÖVERFÖRING
Sängfabriken erbjuder direktbetalning via internetbanken för kunde i Swedbank, Handelsbanken, Nordea och SEB. Vid betalning kopplas du automatiskt till din internetbank där du loggar in och godkänner köpet med BankID. Pengarna dras direkt från ditt konto.
SVEA CHECKOUT
Din faktura kommer aktiveras när din vara har skickats. Vänligen kontakta vår Kundtjänst om du har några frågor.
Läs gärna Svea fullständiga kontovillkor. Svea hanterar personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning.
SWISHBETALNING
Vi erbjuder swishbetalning som alternativ. Du gör enkelt en betalning med din mobil och använder BankID för att verifiera ditt köp.
Du kan välja detta alternativ i kassan och tänk på att du måste ha ett giltigt BankID för att kunna slutföra köpet.
LEVERANSINFORMATION
Vi skickar våra sängar med våra egna bilar och kan använda oss utav Bring. Vi erbjuder alltid fri frakt vid ny beställning på alla våra produkter till våra kunder i hela Sverige. Vi levererar din säng direkt hem till din tomtgräns/portgräns. (Så långt chauffören kan komma med sitt fordon.) Inbärning kan beställas mot en kostnad och mindre paket kan komma att levereras till närmaste paketombud.
Senarelägga leveransen
Om du som kund väljer att senarelägga leveransen utöver den avtalade leveranstiden så kommer vi kräva direktbetalning. Har du valt ett annat alternativ än direktbetalning behöver vi ändra det till direktbetalning innan vi kan senarelägga din order.
Avisering
Aviseringen sker till de mobilnummer konsumenten anger i kassan. Du som konsument står själv för att rätt aviseringsnummer anges.
När du gör din beställning står det leverans som alternativ. Det är ditt ansvar att se till att adressen, dom du har angett vid beställningstillfället är korrekt. Leverans sker endast inom Sverige, om inget annat anges.
Inbärning
På sängfabriken erbjuder vi extratjänsten inbärning för 1190 kronor. Det innebär att du får hjälp att bära in din vara in i hemmet till valfritt rum.
Leveranstid
Tillbehör skickas normalt från oss inom 1-3 arbetsdagar och leveranstiden är för närvarande 5-7 veckor
Synliga skador vid leverans
När du får din leverans kontrollera alltid om ditt gods är helt och rent.
Vad gör jag om min leverans är synbart skadad?
Be transportören att anteckna skadan på fraktsedel eller handdatorn innan du skriver under försändelsen.
Om du skriver under ett skadat gods så godkänner du att godset är i befintligt skick.
Vill du inte godkänna leveransen har du som kund rätt att neka den innan du skriver under.
Vid dolda skador måste du reklamera det till oss inom sju dagar från att du mottog din leverans.
Spar alltid emballage och dokumentera noga skador.
Anmäl din skada omgående till vår kundservice kundservice@sangfabriken.se
3. ÖPPET KÖP / ÅNGERRÄTT / RETURER
Du har rätt att skicka tillbaka din beställning inom 14 dagar från att du mottagit den och vi betalar tillbaka dina pengar så fort som möjligt men har upp till 30 dagar på oss. Dock måste du meddela detta till oss att du ångrar dig.
Du har inte ångerrätt om:
Vi på sängfabriken vill att våra kunder ska vara nöjda med sina köp, och därför erbjuder vi returrätt på våra produkter. Det är dock viktigt att notera att vissa av våra sängar inte kan returneras på grund av deras särskilda karaktär.
Specialtillverkade sängar, inklusive de som har ovanliga färger som vi inte har på lager, kan inte returneras. Detta gäller också om du har beställt en säng som är måttanpassad utöver vår standardsortiment. Detta innebär att om du beställer en säng med en specifik färg eller storlek som beskrivs här under som udda, är det tyvärr inte möjligt att returnera den.
Det finns också vissa storlekar på våra sängar som inte är återvinningsbara. Dessa storlekar är: 80×210, 90×210, 105×210, 120×210, 140×210, 160×210, 180×210 och 210×200. Om du beställer en säng i en av dessa storlekar är den inte återvinningsbar.
Men om du beställer en säng i en av de tre färgerna Ljusgrå, Mörkgrå, Svart,Grå eller Beige, så har du returrätt. Detta innebär att om du inte är nöjd med din säng, kan du skicka tillbaka den till oss och få en återbetalning. Notera dock att sängen måste vara i nyskick och i oanvänt skick för att vi ska acceptera en retur.
Sammanfattningsvis gäller returrätten för sängfabriken endast på sängar i Ljusgrå, Mörkgrå, Svart,Grå eller Beige och endast om de inte är specialtillverkade eller måttbeställda. Om du har några frågor eller funderingar angående vår returpolicy, är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.
När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Varan skickas väl emballerad
När vi mottagit din retur så kommer vi granska den och göra en utbetalning om produkten är godkänd och inte blivit skadad eller i försämrat skick. Vi återbetalar dig på samma sätt du betalade din order med.
4. OUTLÖST PAKET
Vid outlösta paket förbehåller oss rätten att debitera dig 295 kr i avgift för att stå för våra omkostnader. Vid större paket som halvpall/helpall så förbehåller vi oss rätten att debitera dig 2500 kr för outlöst paket eftersom våra omkostnader vid sådana leveranser är högre.
5. BYTEN OCH RETURER
Hos sangfabriken.se kan du alltid byta eller returnera standardprodukter 14 dagar efter uthämtad leverans med full återbetalning enligt Distansavtalslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du har tagit emot varan. För att kunna byta eller returnera produkter så måste de vara oanvända och i originalförpackning. Varan skall alltså återsändas i väsentligt oförändrat skick. Du får dock själv betala frakt/returkostnaderna när du sänder tillbaka varan till oss. Fraktkostnaden uppgår till max 2500:-. Skulle varan inte vara i orginalskick när vi tar emot den, då kommer vi beroende på karaktär debitera dig självkostnadspris för att iordningsställa varan.
Vill du returnera eller byta en vara? kontakta då oss ALLTID först på tel: 0221-288 99 och ange ditt ordernummer. När vi har mottagit och godkänt din returvara så kommer vi efter dina önskemål antingen leverera en ny vara eller ge dig full återbetalning.
5.1 Återbetalningsskyldighet
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan och meddelandet om att du ångrat dig. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror dvs om vi gjort något fel.
6.0 Reklamation
Vi utgår alltid ifrån att dina produkter skall vara felfria vid leverans. Men skulle du få en defekt vara eller fel produkt levererad så följer vi konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. För att ditt ärende ska kunna handläggas på snabbast sätt så ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas, alternativt kan ett foto på skadan komma att krävas av oss. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag. Vid godkänd reklamation, då står vi för returfrakten samt frakt för ersättningsprodukt.
Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Kund som önskar göra gällande fel i levererad vara ska så snart som möjligt efter att felet upptäckts kontakta oss med uppvisande av kvitto eller orderbekräftelse. Reklamation ska senast göras inom skälig tid från och med att Kunden märkt eller borde ha märkt felet. Reklamationer som görs inom två månader från det att Kunden upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Kunden har i enlighet med Konsumentköplagen alltid tre års reklamationsrätt på varor som har köpts på Webbplatsen.
I konsumentköplagen 23 § 3 st ges konsumenter som köper av näringsidkare en rätt att reklamera en vara inom tre år. Denna rättighet handlar inte om att man får lämna tillbaka eller kräva gratis reparation av en vara som gått sönder av normal användning. Reklamationsrätten handlar endast om att man som konsument får lämna tillbaka eller kräva reparation av en vara eller produkt som redan var trasig/defekt vid köpet. Reklamationsrätten handlar alltså om att man inom tre år får “reklamera” varan på grund av en brist som funnits där sedan köpet. Fel eller brister som uppkommit efter köpet täcks alltså inte av reklamationsrätten.
Kontakta ALLTID oss på tel: 0221-288 99 vid alla reklamationsärenden.
7. TVIST
Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Mer om Allmänna Reklamationsnämnden kan du läsa på deras hemsida.
SEKRETESSPOLICY
Du kan läsa mer om vår Sekretesspolicy här
ÄNDRA UPPGIFTER
Ändring av kunduppgifter efter leverans
Vi förstår att dina personuppgifter kan behöva ändras efter att du har gjort din beställning. För att underlätta denna process, erbjuder vi en smidig och enkel lösning för att uppdatera ditt namn, din adress, ditt telefonnummer eller gällande din order.
Pris för uppdatering av kunduppgifter
För att täcka de administrativa kostnaderna för att ändra tex ditt namn, adress eller telefonnummer innan leverans, debiterar vi en avgift på 199:-. Denna avgift täcker vår tid och resurser som krävs för att uppdatera dina uppgifter och se till att din beställning når dig utan problem.
För att ändringen ska vara giltig, måste du betala den angivna avgiften på 199:-.
Vi ansvarar inte för eventuella konsekvenser som kan uppstå på grund av felaktiga eller ogiltiga uppdateringar av kunduppgifter.
Bilder
Färger på foton kan ev. i vissa fall skilja sig lite från bild till bild på hemsidan samt mot i verkligheten beroende av bildkvaliteten och ljussättningen. Är du osäker på tyget och färgerna så kan du beställa kostnadsfria tygprover eller besöka vår butik i Valskog.
KONTAKTA OSS
Kontaktinformation
Sängfabriken
Org.nr: 556990-9418
Prenumerera på vårt nyhetsbrev för att ta emot erbjudanden, nyheter och tävlingar före alla andra!